آیا باید مشتاق خرید آیفون ۱۴ باشیم؟

آیفون‌های سری ۱۴ در تاریخ ۱۶ شهریور از راه می‌رسند و مدتی بعد هم برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند، اما سوال این است که مشخصات آیفون ۱۴ چگونه است و تا چه حد باید مشتاق پرچمداران جدید اپل باشیم. در واقع در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا بهبودهای ایجاد شده به قدری هست که شما از ایفون نسل ۱۳ به نسل ۱۴ کوچ کنید یا خیر.

مشخصات iphone 14

درست است که ایفون‌های سری ۱۴ هنوز به بازار معرفی نشده‌اند ولی تا حد زیادی از آن‌ها اطلاعات وجود دارد و می‌دانیم که تغییرات اصلی در چه بخش‌ها خواهد بود. در ادامه این بخش به مشخصات احتمالی آیفون ۱۴ می‌پردازیم. اولین نکته‌ای که باید در مورد آیفون‌های سری ۱۴ بدانید این است که ایفون ۱۴ مینی دیگر امسال به بازار عرضه نمی‌شود و این گوشی جای خود را به ایفون ۱۴ مکس می‌دهد، پرچمدار جدیدی که از نظر اندازه نمایشگر مانند نسخه پرو مکس است ولی در عین حال مشخصاتی شبیه به خود ایفون ۱۴ دارد.

از نظر طراحی این گوشی‌ها بسیار شبیه به نسل قبل خواهند بود و تنها مدل تاچ بالای نمایشگر در ایفون‌های ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس تغییر خواهد کرد. این تغییر باعث می‌شود تا ناچ بزرگ بالای نمایشگر جای خود را به یک پانچ هول کوچک و یک ناچ کسپولی بدهید و به نوعی فضای بیشتری در بالای صفحه نمایش آزاد شود و پرچمداران جدید ظاهری تازه‌تر به خود بگیرند.

مشخصات iphone 14

در بخش سخت افزار اپل برای اولین بار رویه متفاوتی را پیش گرفته و طبق اطلاعات موجود قرار است دو نسخه ایفون ۱۴ و ایفون ۱۴ مکس را به تراشه سال قبل یعنی A15 Bionic مجهز کند و فقط برای مدل‌های پرو تراشه A16 Bionic را در نظر بگیرد. این اتفاق را به خودی خود نمی‌توانیم منفی قلمداد کنیم؛ چرا که A15 هنوز هم به قدری قوی است که بدون مشکل تا چند سال می‌تواند از پس هر کاری بربیاید.

سازنده آمریکایی مدتی طولانی است در گوشی‌های پرچمدار خود از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند و حالا ظاهرا وقت آن رسیده که حداقل مدل‌های پرو به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شوند تا فیلم‌برداری ۸K نیز به این مدل‌ها اضافه شود. با این وجود عکس‌ها همچنان ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند؛ زیرا قابلیت ترکیب پیکسلی چهار پیکسل را برای جذب نور بهتر به یک پیکسل تبدیل می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد دیگر لنزها و یا دوربین اصلی ایفون ۱۴ و ۱۴ مکس در دست نیست و باید تا معرفی رسمی منتظر بمانیم.

از آیفون ۱۳ به ۱۴ کوچ کنیم؟

به‌طور کلی برای پاسخ به این سوال باید منتظر بمانیم تا ایفون‌های جدید معرفی شوند و مشخصات آیفون ۱۴ مشخص شود و پس از آن با دانش به همه بخش‌ها ارزش خرید پرچمدارن جدید را بررسی کنیم ولی اگر بخواهیم با اطلاعات کنونی به این سوال پاسخ بدهیم باید بگوییم که به نظر نمی‌رسد خرید ایفون‌های نسل جدید برای دارندگان ایفون‌های سری ۱۳ چندان تصمیم منطقی باشد.

اگر جزو دسته‌ای از کاربران هستید که هر ساله گوشی خود را به نسل جدید آپدیت می‌کنند قطعا می‌توانید به سراغ مدل‌های جدید بروید ولی به طور کلی به خصوص خود ایفون ۱۴ به نظر نمی‌رسد بهبود خیلی زیادی نسبت به نسل قبل یعنی ایفون ۱۳ داشته باشد؛ چرا که تراشه آن‌ها یکسان است و قرار نیست در ایفون ۱۴ ناچ بزرگ بالای صفحه از بین برود و مهم‌تر این که قرار نیست نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی به این مدل اضافه شود.

چرا آیفون ۱۴ هنوز هم خیلی کامل نیست؟

سامسونگ مدتی قبل گوشی‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ را به بازار معرفی کرد، گوشی‌هایی که به نسبت نسل قبل بهبودهای خوبی داشتند و حالا دیگر می‌توان به عنوان گوشی‌های تاشو کارامد به روی آن‌ها حساب باز کرد. این محصولات تا حد زیادی زیر سایه آیفون‌های جدید قرار گرفته‌اند در حالی که شاید در بسیار از موارد بتوان آن‌ها را بهتر از ایفون‌های جدید دانست.

به عنوان مثال اپل چندین سال است در زمینه طراحی پرچمداران خود خلاقیت زیادی به خرخ نداده و نهایت تغییر به تخت شدن فریم کناری و تغییر مدل دوربین‌ها خلاصه شده است. این در حالیست که در طراحی کهکشانی‌های تاشو سامسونگ خلاقیت زیادی به کار رفته و هنگام کار با این گوشی‌ها حس و حال کاملا جدیدی خواهید داشت. مورد دیگری که شما می‌توانید با زد فولد ۴ به بهترین شکل ممکن انجام دهید باز کردن چند برنامه در کنار هم است و این در صورتی است که ایفون‌ها هنوز هم قابلیت از قابلیت Split Screen استفاده نمی‌کنند.

زد فولد سامسونگ

در ادامه همین ویژگی‌ها باید بگوییم که قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا Always-on display چندین سال است در دنیای اندروید وجود دارد در صورتی که ایفون‌ها شاید امسال بالاخره به این ویژگی مجهز شوند. به این موارد می‌توانید اصرار اپل بر استفاده از درگاه لاتنینگ به جای Type-C را نیز اضافه کنید.

سوالات متداول

خرید ایفون ۱۴ در صورت داشتن ایفون ۱۳ منطقی است؟ اگر جزو دسته‌ای از کاربران هستید که هر ساله گوشی خود را به نسل جدید آپدیت می‌کنند قطعا می‌توانید به سراغ مدل‌های جدید بروید ولی به طور کلی به خصوص خود ایفون ۱۴ به نظر نمی‌رسد بهبود خیلی زیادی نسبت به نسل قبل یعنی ایفون ۱۳ داشته باشد؛ چرا که تراشه آن‌ها یکسان است و قرار نیست در ایفون ۱۴ ناچ بزرگ بالای صفحه از بین برود و مهم‌تر این که قرار نیست نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی به این مدل اضافه شود.

چرا آیفون ۱۴ هنوز هم خیلی کامل نیست؟ اپل چندین سال است در زمینه طراحی پرچمداران خود خلاقیت زیادی به خرخ نداده و نهایت تغییر به تخت شدن فریم کناری و تغییر مدل دوربین‌ها خلاصه شده است. این در حالیست که در طراحی کهکشانی‌های تاشو سامسونگ خلاقیت زیادی به کار رفته و هنگام کار با این گوشی‌ها حس و حال کاملا جدیدی خواهید داشت. مورد دیگری که شما می‌توانید با زد فولد ۴ به بهترین شکل ممکن انجام دهید باز کردن چند برنامه در کنار هم است و این در صورتی است که ایفون‌ها هنوز هم قابلیت از قابلیت Split Screen استفاده نمی‌کنند.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۰ امتیاز میانگین: ۰]

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.