آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

کاور هایلایت اینستاگرام تأثیر اولیه خوبی بر جای می‌گذارد. استوری‌ها که دقیقاً در زیر بخش بیو پروفایل اینستاگرام شما قرار دارد، به کمک کاور می‌توانند ظاهری زیبا برای نکات برجسته اینستاگرام شما ارائه دهند و توجه‌ها را به بهترین محتوای استوری اینستاگرام‌تان جلب کنند.

برای استفاده از کاور هایلایت لازم نیست حتماً یک اینفلوئنسر باشید. ارگان‌های مختلف از مؤسسات دولتی گرفته تا شرکت‌های متفاوت از آن‌ها برای زیبایی صفحه و جلب مخاطب و تأثیرگذاری روی آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مقاله از زومیت با آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام و برنامه‌های موجود برای ایجاد آن‌ آشنا می‌شوید.

در این مقاله خواهید خواند:

هایلایت اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام برای ایفون و اندروید

پرسش‌ها و پاسخ‌های متداول

هایلایت اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

اگر در مورد مدیریت اکانت اینستاگرام خود جدی هستید، می‌دانید که دسته‌بندی استوری‌ها و داشتن یک کاور هایلایت به‌یاد‌ماندنی چقدر مهم است. این امر باعث می‌شود فالوورهای شما راحت‌تر محتوای شما را تشخیص دهند و در نهایت به شما کمک می‌کند تا نفوذ بیشتری داشته باشید. یک راه عالی برای افزایش ترافیک صفحه اینستاگرامتان این است که استوری های اینستاگرام خود را در قسمت هایلایت ذخیره کنید تا فالوورها بتوانند برای کسب اطلاعات و سرگرمی به آن‌ها مراجعه کنند. اگر مقاله آموزش جامع اینستاگرام را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که کاور هایلایت نشانگر جنبه بزرگی از یک موضوع منسجم در استوری‌ها است و به ایجاد یک زیبایی‌شناسی ثابت در اینستاگرام کمک می‌کند. کاورها درحالی‌که رنگ‌ها و تم‌های متفاوت را در خود جای می‌دهند به‌راحتی ایجاد می‌شوند و نکات برجسته را کاربرپسندتر می‌کنند.

خبر خوب این است که حتی اگر به یک تیم طراحی گرافیک دسترسی ندارید، همچنان می‌توانید به‌راحتی برای صفحه خودتان کاور بسازید. در ادامه شما را با تمام مراحل ایجاد کاور برای هایلایت اینستاگرام راهنمایی می‌کنیم.

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

ایده کاور هایلایت اینستاگرام

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که از هر تصویری که دوست دارید برای کاور هایلایت خود استفاده کنید. اما نباید فراموش کنید که صفحه شما شایسته بهترین‌ها است. در ساخت کاور به نکات زیر توجه کنید:

  • ایده بگیرید

اگر ایده‌ای برای ساخت کاور ندارید، می‌توانید بین پیج‌های مختلف و معروف اینستاگرام بگردید تا سبک موردنظرتان را بیابید. به‌اندازه کافی ببینید تا بتوانید به یک نتیجه خوب برسید.

  • به برند خود پایبند باشید

درحالی‌که ساختن محتوای جدید می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما پایبند بودن به رنگ‌ها و فونت‌های برندتان در طراحی کاور شما باعث می‌شود که حرفه‌ای‌تر به نظر برسید و از نظر زیبایی‌شناسی نیز دلپذیرتر است.

  • از یک الگوی ثابت پیروی کنید

پس از رسیدن به یک ایده کلی و ساخت قالب اولیه برای کاور، برای هر هایلایت کافی است که قالب اصلی را با آیکون‌های مختلف ویرایش کنید تا با زمینه هایلایت‌شده مطابقت داشته باشد. بدین‌ترتیب هربار از صفر شروع نمی‌کنید و هویت صفحه خود را حفظ می‌کنید.

  • زیبایی در سادگی است

به خاطر داشته باشید که کاورهای هایلایت فوق‌العاده کوچک هستند؛ پس به کار بردن بیش‌ازحد گرافیک، عناصر یا متن باعث سردرگمی مخاطبان شما می‌شود. یک چیدمان ساده همیشه برای بیننده جذاب است و باعث صرفه‌جویی در وقت شما در طراحی گرافیکی می‌شود و پروفایل شما را نیز شیک نشان می‌دهد.

اکنون که با اصول اولیه و نکات لازم برای ساخت کاور آشنا شدید باید ابزار مناسبی برای طراحی کاورهای شخصی‌تان پیدا کنید. یک وب سایت عالی برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام Canva است. Canva یک برنامه نیز دارد که استفاده از آن به‌اندازه وب‌سایت آسان نیست؛ اما برنامه فوق‌العاده‌ای است. این سایت تعداد زیادی پترن و آیکون رایگان برای استفاده به‌عنوان کاور هایلایت ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید عکس‌های خودتان را برای تبدیل به کاور آپلود کنید. امکانات وب‌سایت تقریباً بی‌پایان است. Canva یک فرصت عالی برای نمایش خلاقیت و امتحان کردن قدرت خودتان در طراحی گرافیک است.

۱. وب‌سایت Canva

  • به canva.com بروید.
  • پس از ورود به صفحه اصلی، Instagram Story را جستجو کنید.
  • هر قالبی را که می‌خواهید،‌ انتخاب کنید.
  • برای شخصی‌سازی با آیکون سطل‌زباله هر متن یا تصویری که روی قالب می‌بینید، پاک کنید.

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با Canva

  • یک آیکون، تصویر یا متن اضافه کنید. بین فونت‌ها بگردید تا فونتی که با نام تجاری و جنس زیبایی‌شناسی شما مطابقت دارد، پیدا کنید!
  • برای اضافه کردن یک کاور دیگر با همین تنظیمات روی آیکون Duplicate page بالای قالب کلیک کنید. برای ساخت یک کاور دیگر با تنظیمات متفاوت روی دکمه Add page کلیک کنید.
  • آیکون و عنوان هر کاور را متاسب با هر هایلایت متفاوتی که درنظر دارید،‌ سفارشی کنید. از تغییر رنگ پس‌زمینه نیز نترسید. فقط مطمئن شوید که همه چیز با برند و محتوای اینستاگرام شما هماهنگ است.
  • از بالای صفحه روی Download بزنید تا کاورها را به صورت فایل png دانلود کنید.

یکی دیگر از وب‌سایت‌های مناسب طراحی کاور اینستاگرام وب‌سایت Create است که امکانات کاملی را دراختیارتان قرار می‌دهد.

۲. وب‌سایت Create

  • به وب‌سایت Create بروید.
  • برای پیدا کردن قالب‌های هایلایت اینستاگرام قابل تنظیم در Create، کافی است روی Templates کلیک کنید، سپس اسکرول کنید یا Story Instagram را در نوار جستجو تایپ کنید. و برای سفارشی کردن کلیک کنید.
  • اگر هم خواستید با یک بوم خالی شروع کنید، روی File > Create new > Blank canvas کلیک کنید. بوم Instagram Story را پیدا کنید. برای باز کردن بوم روی آن کلیک کنید.

طراحی کاور اینستاگرام وب‌سایت Create

  • هنگامی که بوم خالی یا قالب ازپیش‌ساخته‌شده‌ی خود را باز کردید، زمان سفارشی کردن فرا رسیده است. هر گزینه‌ای را که انتخاب کنید، انتخاب‌های بعدی طراحی شما ثابت می‌ماند. هنگامی که بوم شما باز شد، روی یکی از پنج آیکون در سمت چپ بالا کلیک کنید: Text, Images, Graphics, Shapes یا Drawing.
  • در این آموزش Graphics را انتخاب می‌کنیم و در منوی بخش یکی از آیکون‌گرافی‌های با کیفیت را انتخاب می‌کنیم. (همچنین می‌توانید تصاویر گرافیکی خود را اضافه کنید، همان‌طورکه می‌توانید عکس‌ها یا متن خود را در بخش‌های مربوطه اضافه کنید.)
  • هنگامی که در تب گرافیک قرار گرفتید، می‌توانید فهرست دسته‌های را بگردید یا یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ کنید تا آن را پیدا کنید؛ برای مثال برای دیدن آیکون‌های مرتبط با دوربین، camera را تایپ کردیم.
  • وقتی گرافیک شما انتخاب شد، می‌توانید روی تصویر کلیک کنید و گوشه‌های آن را بکشید تا تغییر اندازه دهد یا جابه‌جا شود.

۱-طراحی کاور اینستاگرام وب‌سایت Create

  • اگر می‌خواهید رنگ‌های تصویر خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با پالت برندتان هماهنگ شود، روی آیکون خود کلیک کنید و در منوی سمت چپ Change Colors را انتخاب کنید.
  • پالت موجود شما ظاهر می‌شود و می‌توانید رنگ‌های تصویر خود را عنصر‌به‌عنصر تغییر دهید. کافی است دایره‌های بالای منو (در زیر Change Colors و بالای Solid and Gradient) را انتخاب کنید تا یک عنصر جدا شود و فقط رنگ آن تغییر کند.

۲-طراحی کاور اینستاگرام وب‌سایت Create

  • برای تغییر رنگ پس‌زمینه روی بوم اطراف آیکون‌تان کلیک کنید. انتخابگر رنگ پس‌زمینه به‌طور خودکار فعال می‌شود و به شما امکان می‌دهد نمونه‌ای را از لیست انتخاب کنید.
  • همچنین می‌توانید Gradient را برای افزودن پس‌زمینه گرادیانت انتخاب کنید، یا روی Transparent کلیک کنید تا پس‌زمینه، شفاف شود. به خاطر داشته باشید که کاور باید مرتب، خوانا و مطابق با رنگ و زیبایی برند شما باشد.

وقتی از رنگ‌های خود راضی بودید، روی Download در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. نوع فایل خود را انتخاب کنید.

۳-طراحی کاور اینستاگرام وب‌سایت Create

  • دوباره روی Download کلیک کنید تا فایل کاور در دسکتاپ ذخیره شود یا مستقیماً در اینستاگرام آپلود شود.
  • کاور شما همیشه به صورت خودکار در فضای ذخیره‌سازی ابری Create ذخیره می‌شود، بنابراین اگر خواستید برگردید و دوباره آن را ویرایش کنید، کافی است روی File > Edit a copy کلیک کنید تا نسخه اصلی ذخیره شود.

برای آپلود کردن کاورها در هایلایت‌های مختلف در اینستاگرام به این شکل عمل کنید:

  • به برنامه اینستاگرام بروید. روی یک هایلایت ضربه بزنید و مکث کنید.
  • گزینه Edit Highlight را انتخاب کنید
  • در بالای صفحه زیر کاور فعلی روی Edit cover بزنید.
  • از گالری، کاوری که ساخته‌اید را انتخاب کنید و روی Done بزنید.

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام برای ایفون و اندروید

با استفاده از برخی از برنامه‌های ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌توانید از هوشمندانه و جالب بودن کاورهای خود مطمئن باشید. بهترین راه برای یافتن مناسب‌ترین ابزار این است که چند مورد را امتحان کنید و ببینید آیا نتایج مورد انتظارتان را می‌گیرید یا خیر. همچنین اگر می‌خواهید کار خود را با گوشی هوشمندتان پیش ببرید و استفاده از اپ‌ها برای‌تان سرراست‌تر خواهد بود. در ادامه بهترین با برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام برای ایفون و اندروید آشنا می‌شوید.

۱. اپلیکیشن Canva

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام-Canva

فرقی نمی‌کند که مهارت‌های سطح بالایی داشته باشید یا چیزی در مورد طراحی ندانید، Canva برنامه‌ای طراحی‌شده برای هر نوع ویرایش بصری است که از طیف گسترده‌ای از دستگا‌ه‌های تلفن همراه و رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کند. با Canva می‌توانید بلافاصله به هر ایده‌ای برای یک کاور هایلایت بدون توجه به موضوع یا سطح پیچیدگی آن تحقق ببخشید. با کمی تلاش و دانش می‌توانید معجزه کنید و برند خود را تقویت کنید.

بسیاری از ویژگی‌های داخلی عالی این برنامه به شما این امکان را می‌دهند که تکنیک‌های مختلف را ترکیب کنید و در نهایت به کاورهای شگفت‌انگیزی که شامل تصاویر، متن و موارد دیگر می‌شود، برسید. می‌توانید از هزاران پترن از پیش طراحی‌شده یا عکس‌های استوک شروع کنید و از افکت، استیکر یا GIF استفاده کنید. اگر یک آیتم کاملاً متفاوت و منحصر‌به‌فرد می‌خواهید، طرح خلاقانه‌تان را از یک بوم خالی شروع کنید. علاوه بر ساخت کاورها می‌توانید با این نرم‌افزار فیلم، استوری‌های خیره‌کننده، لوگو، کلاژ، آگهی و هر آنچه که تصور می‌کنید، بسازید.

۲. اپلیکیشن PicsArt

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام-picsart

آیا می‌توانید بیش از ۶۰ میلیون استیکر و تصویر رایگان را در یک برنامه تصور کنید؟ Picsart یک زمین بازی سرگرم‌کننده برای طراحی نامحدود است که با آن از ساخت کاور اینستاگرام لذت خواهید برد. در عرض چند دقیقه، می‌توانید بدون محدودیت یا نگرانی در مورد پیچیدگی فنی یک کاور حرفه‌ای بسازید. .برای ساخت هایلایت خود می‌توانید فیلترها، قاب‌ها و بیش از ۲۰۰ فونت متن را آزمایش کنید. می‌توانید به‌راحتی اشیاء ناخواسته را از تصویر حذف کنید یا آن‌ها را در یک عکس ترکیب کنید. حتی می‌توانید رنگ موی اشخاص را تغییر و با استیکر آرایشی تمام عیوب را برطرف کنید و آن را شبیه کار یک آرایشگر حرفه‌ای کنید. Picsart با براش‌ها و لایه‌ها، هر عکس را به هنری مد روز و منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

۳. اپلیکیشن StoryLight

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرlم_storylight

StoryLight یک برنامه عالی دیگر است که برای اینستاگرام و به‌ویژه برای کاور هایلایت ساخته شده است. با این برنامه فرایند ساخت کاور برای اینستاگرام ساده و لذت‌بخش است. می‌توانید از این اپ بهره ببرید و روحیه خلاق خود را آزاد کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

یکی از راه‌های شروع این است که از قالب‌های موجود که در اشکال بسیار متنوعی وجود دارند، استفاده کنید و آن‌ها را مطابق با ایده خود سفارشی کنید. البته، اگر به توانایی‌های خود برای ایجاد طرح‌های خیره‌کننده اطمینان دارید، فقط یک پروژه جدید باز کنید تا با مجموعه بزرگی از ابزارهای گرافیکی به طراحی کاور هایلایت اینستاگرام خود بپردازید.

با پس‌زمینه‌های دوست‌داشتنی، استیکرها و ده‌ها نوع حاشیه بازی کنید. اگر استاد آشپزی غذاهای ایتالیایی یا فرانسوی هستید یا فقط دوست دارید یک دستور غذا را پست کنید، Storylight آیکون‌های غذایی از پیش طراحی شده دارد. با چنین کاوری که با متن مناسب ترکیب شده است، می‌توانید عاشقان غذا را از سراسر جهان جذب کنید. البته Storylight به شما اجازه می‌دهد تا کاور هایلایت را از ابتدا طراحی کنید و ابزارهای ساده اما قدرتمندی برای کار دراختیار شما قرار می‌دهد. بسیاری از قالب‌ها رایگان هستند و اگر قالب‌های پولی را در نظر بگیرید، انتخاب گسترده‌تری دارید.

پرسش‌ها و پاسخ‌های متداول

کاور هایلایت اینستاگرام چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

انتخاب صحیح نوع فایل و ابعاد آن ضروری است. اطمینان از مناسب بودن اندازه به شما کمک می‌کند تا مجبور به تنظیم و برش تصویر کاور خود نباشید. ابعاد کاورهای اینستاگرام با استوری‌ها یکسان است. بنابراین ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل با نسبت تصویر ۹:۱۶ مناسب است.

چه فرمت فایلی برای کاور هایلایت ایده‌آل است؟

استفاده از نوع فایل صحیح برای ساخت کاور مهم است. توصیه می‌شود کاورهای هایلایت را به صورت JPG یا PNG صادر کنید. فایل‌های PNG ایده‌آل هستند زیرا کیفیت تصویر را حفظ می‌کنند. JPG‌ نیز گزینه‌ی ایده‌آلی است زیرا اندازه آن کوچک‌تر است و آپلود را تسهیل می‌کند.

آیا می‌توان کاور هایلایت را بدون پست در استوری آپدیت کرد؟

بله این امکان کاملاً وجود دارد که یک کاور جدید را بدون پست کردن در استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. زیرا چندی پیش مجبور بودید ابتدا یک تصویر به استوری خود اضافه کنید و تنها پس از آن امکان آپدیت کردن کاور وجود داشت.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link