آمریکا دو جاسوس چینی را به اخلال در پرونده‌ی هواوی متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا شب گذشته اتهاماتی را علیه دو افسر اطلاعاتی چین به دلیل تلاش در ایجاد اختلال برای پرونده‌ی هواوی مطرح کرد. بر اساس اطلاعاتی که دادگستری آمریکا به طور عمومی منتشر کرده، این دو افسر متهم شده‌اند که از طرف دولت چین برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه و شواهد محاکمه‌ی هواوی تلاش کرده‌اند.

اگرچه در اسناد وزارت دادگستری به نام این شرکت اشاره‌ای نشده، ولی هم CNN و هم وال استریت ژورنال اعلام کرده‌اند که شرکت موردنظر همان هواوی است. معاون دادستان کل آمریکا در همین رابطه گفته:«این پرونده بار دیگر ارتباط متقابل افسران اطلاعاتی چین و شرکت‌های چینی را افشا می‌کند و نشان می‌دهد که چرا نباید به چنین شرکت‌هایی-به‌خصوص در صنعت مخابرات-برای مدیریت امن داده‌ها و ارتباطات کاربران اعتماد کرد.»

در این شکایت‌نامه آمده که این دو افسر اطلاعاتی تلاش کرده‌اند یکی از افراد درگیر در پرونده‌ی هواوی را برای به دست آوردن جزئیات مربوط به این موضوع استخدام کنند. اما همین فرد یک مامور FBI بوده و تمام فعالیت‌های جاسوس‌های چینی را به FBI گزارش می‌داده.

هواوی

مثلا در یک مورد، کارمند موردنظر یک عکس جعلی به جاسوس‌های چینی داده که البته به آن‌ها اعلام کرده این عکسی از اسناد طبقه‌بندی شده‌ی مربوط به پرونده‌ی هواوی است و در ازای تحویل این سند، ۴۱ هزار دلار را به صورت بیتکوین دریافت کرده است. جاسوس‌های چینی برای دستیابی به باقی اسناد بارها تلاش کرده‌اند هزاران دلار را به صورت نقد و جواهرات به این کارمند بپردارند.

در چند سال گذشته، آمریکا به تلاش گسترده برای سرکوب هواوی ادامه داده و دولت این کشور مدعی است که هواوی می‌تواند خطر بزرگی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد کند و اطلاعات محرمانه‌ی کاربران را در اختیار دولت چین قرار دهد. چند روز قبل گزارش جدیدی منتشر شد که بر اساس آن، آمریکا می‌خواهد بار دیگر محدودیت‌های مربوط به تجهیزات مخابراتی هواوی را سخت‌تر از گذشته کند.

به غیر از محدودیت‌های گسترده‌ی مربوط به تجهیزات مخابراتی، هواوی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند هم با چالش‌های بسیار گسترده‌ای روبرو شده و به همین خاطر در بازار جهانی عملا دیگر نقشی ندارد.

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link