آشِ خورده و دهنِ سوخته – تحریم شرکت ابرآروان توسط اتحادیه اروپا

حدود ۵ سال پیش بود که ISP های اینترنت (شرکت‌های توزیع‌کننده اینترنت در میان مردم) موظف شدند تا ترافیک داخلی و بین‌الملل را برای استفاده مردم از هم تفکیک کنند. در مزایده‌ای که برگزار شد، شرکت ابرآروان به عنوان اصلی‌ترین شرکت اجرایی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات انتخاب شد. حالا پس از گذشت ۵ سال، تحریم شرکت ابرآروان توسط اتحادیه اروپا انجام شده که برخی شرکت‌ها و شبکه‌های دیگر را هم دربرگرفته است. ظاهرا در این لیست ۳۲ شخص و نهاد هم قرار گرفته‌اند که نام شبکه پرس تی وی هم در این میان می‌درخشد.

داستان تحریم شرکت ابرآروان توسط اتحادیه اروپا

یکی از اهداف بلندمدت پروژه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، کاهش وابستگی کشور به اینترنت بین‌الملل و تحقیق و توسعه اینترنت ملی بود. اوایل سال ۹۹ بود که متن قرارداد ابرایران که در آن سازمان فناوری اطلاعات ایران (طرف اول) و ابر آروان (طرف دوم) قید شده بود، منتشر شد.

در این چند بند بحث برانگیز مواردی مانند فراهم کردن امکان شنود قانونی (LI) کلیه تجهیزات و سرویس‌ها در صورت نیاز، مدیریت «قطع» یا وصل و یا ایجاد محدودیت و اعمال سیاست‌های کوتاه مدت و بلندمدت، فراهم آوردن موارد فوق در هر نقطه‌ای که طرف اول تعیین کند، اجرای دستور طرف اول یا سایر مراجع ذیصلاح در مورد قطع یا تغییر ارائه خدمات پروژه به چشم می‌خورد که جالب توجه است.

آش خورده و دهن سوخته - تحریم شرکت ابرآروان توسط اتحادیه اروپا
آش خورده و دهن سوخته - تحریم شرکت ابرآروان توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در بخش دلایل این تحریم‌های جدید اعمال شده به شرکت‌های تکنولوژیک ایرانی عنوان کرده است که شرکت ابر آروان، از تلاش‌های حکومت برای کنترل اینترنت حمایت و پشتیبانی کرده و از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان در رویدادها، مصاحبه‌ها و بیانیه‌های خود تکذیب کرده است.

در پاسخ به اولین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت استارتاپی در ایران، شرکت ابرآروان بیانیه‌ای منتشر کرده که در ادامه آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

آش خورده و دهن سوخته - تحریم شرکت ابرآروان توسط اتحادیه اروپا

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link