آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن و کامپتیشن پلاس معرفی شدند

آئودی اخیراً مدل‌های پرفورمنس و عملکردی‌تر خودروهای RS4 آوانت (استیشن)، RS5 کوپه و RS5 اسپرتبک را به کاربران معرفی کرده است. این غول خودروساز آلمانی مدل‌های کامپتیشن و کاپتیشن پلاس را برای علاقه مندان به نسخه‌های اسپرت‌تر خودروهای مذکور روانه‌ی بازار خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست که این مدل‌ها وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهند شد یا نه، اما در هر صورت گفته می‌شود که این مدل‌های جدید با امکانات جدیدی که دارند می‌توانند مشتریان و علاقه مندان این شرکت را بار دیگر شگفت‌زده کنند.

شرکت آئودی ادعا کرده که خودروهای RS4 آوانت (استیشن)، RS5 کوپه و RS5 اسپرتبک کامپتیشن و کامپتیشن پلاس بر مبنای پلتفرم مدل‌های RS تولید شده‌اند. این خودروهای جدید از سیستم اگزوز پیشرفته RS آئودی بهره می‌برند که دو خروجی اگزوز بیضی شکل بزرگ در دو طرف سپرهای عقب آن‌ها به چشم می‌خورد. این گروه خودروساز معتقد است که سیستم اگزوز جدید مدل‌های کامپتیشن و کامپتیشن پلاس صدای قدرتمندتری نسبت به مدل‌های معمولی RS تولید می‌کنند.

آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن

علاوه بر این و برای اینکه سرنشینان خودرو بهتر بتوانند صدای جذاب این مدل‌ها را بهتر بشنود، آئودی از عایق‌بندی کمتری بین موتور و کابین این خودروها استفاده کرده است. باید اشاره کنیم که قدرت حرکت این خودروها را پیشرانه شش سیلندر ۲.۹ لیتری V شکل دو توربوشارژ تأمین می‌کند. آئودی یک سری تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی را در نرم‌افزار پیشرانه و گیربکس RS4 و RS5 مدل‌ کامپتیشن ایجاد کرده که به تعویض سریع‌تر دنده‌ها و تفاوت محسوس‌تر بین حالت‌های مختلف رانندگی منجر خواهد شد.

حداکثر سرعت آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن و کامپتیشن پلاس نیز به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. لوگوی کامپتیشن روی بدنه‌ی آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن به چشم می‌خورد تا بتوان این مدل را از مدل استاندارد این خودروها تشخیص داد. همچنین هر دو مدل کامپتیشن و کامپتیشن پلاس از تریم فیبر کربنی مات در قاب آینه‌های جانبی، باله‌های جلو، فلاپ‌های جانبی و دیفیوزر عقب بهره می‌برند. برای اولین بار در خودروهای آئودی RS4 و RS5 تریم مشکی کریستالی روی بدنه این خودروها اعمال شده است. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند رینگ‌های ۲۰ اینچی فانتوم بلک را برای آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن سفارش دهند.

آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن

درون کابین نیز تریم مشکی پیانویی پنل کناری صندلی‌ها زیبایی خاصی به کابین آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن بخشیده است. صندلی‌های RS اسپرت هم برای این خودروها قابل سفارش هستند که تودوزی آن‌ها به صورت ترکیبی از چرم ناپا و دینامیکا است. کمربند ایمنی مشکی رنگ صندلی‌ها نیز لبه‌های قرمز رنگی دارد. مدل کامپتیشن پلاس علاوه بر اینکه همه‌ی امکانات مذکور را به صورت استاندارد دارد، از یک سری تجهیزات بیشتر نظیر سیستم تعلیق RS اسپرت پرو و دمپرهایی با قابلیت تنظیم به صورت دستی نیز بهره می‌برد.

ارتفای این مدل نسبت به مدل استاندارد RS حدود ۱۰ میلی‌متر کاهش یافته که علاقه مندان و مشتریان می‌توانند به دلخواه خود آن را تغییر دهند. سیستم تعلیق این مدل مجهز به فنربندی سخت‌تر و دمپرهای تطبیق‌پذیر سه‌حالته و استابیلایزر بوده که می‌تواند آرامش و امنیت در رانندگی را به رانندگان این خودرو ارائه دهد. آئودی در مدل کامپتیشن پلاس از فرمان با ضریب ثابت ۱:۱۳.۱ به جای فرمان با ضریب داینامیک بهره برده است.

روی سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک کواترو این مدل نیز تغییرات کوچکی صورت گرفته و برنامه‌ریزی شده که بیشتر قدرت را به چرخ‌های عقب این خودرو انتقال دهد. همچنین طراحی جدید نرم‌افزار سیستم ترمز ABS و بهره‌گیری از دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی موجب شده تا آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن پلاس بتواند در فاصله‌ای کمتر از ۲ متر از مرز سکون به ۱۰۰ کیلومتر سرعت در ساعت برسد.

آئودی RS4 و RS5 کامپتیشن

هیچ تغییری در سیستم پیشرانه‌ی مدل‌های کامپتیشن و کامپتیشن پلاس RS4 و RS5 نسبت به مدل‌های استاندارد صورت نگرفته و همچنان از یک موتور ۲.۹ لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ استفاده می‌کنند که می‌تواند ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اما به جز این، آئودی به‌روزرسانی‌هایی را نیز روی این مدل‌ها اعمال کرده تا قدرت آن‌ها افزایش یابد. به لطف این به‌روزرسانی‌ها، آئودی RS4 آوانت کامپتیشن می‌تواند در عرض ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که ۰.۲ ثانیه نسبت به مدل استاندارد سریع‌تر است.

آئودی RS5 کوپه و اسپرتبک کامپتیشن هم می‌تواند طی ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که حدود ۰.۱ ثانیه نسبت به مدل استاندارد سریع‌تر شده است. مدل‌های کامپتیشن و کامپتیشن پلاس RS4 و RS5 از جولای ۲۰۲۳ در دسترس هستند. در مورد قیمت‌های این خودروها نیز باید اشاره کنیم که پکیج کامپتیشن برای آئودی RS4 و RS5 قیمت ۷,۸۰۰ دلار داشته و مشتریان باید برای خرید پکیج کامپتیشن پلاس مبلغی حدود ۱۱,۷۵۰ دلار هزینه پرداخت کنند.

منبع: Motor 1

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.